Trygghet og trivsel på jobb? Lær mer om:


Konflikthåndtering
Hersketeknikker
Kommunikasjon

 

Kari-Anne Søreng-Stensrud har flere tiårs erfaring fra store, kjente norske og internasjonale selskap innenfor fagfelt som omhandler konflikthåndtering, teambygging, lederutvikling m.m.  

Bestill plass

Mandag 15. april kl. 17:30 - 21:00

Storgata 15, Lillestrøm sentrum.

⭐ Introduksjonspris kr. 2.750,- 

Hvem passer dette for? Alle...
Alle som jobber med ledelse, coaching, relasjoner, formidling, for deg som ønsker gode samtaler, gode relasjoner, god dynamikk og det å finne løsninger. 
Så ja - passer for "alle".

Kurset vil telle som en del av Trinn 5 hos SCALA academy.

Konflikthåndtering

Konflikthåndtering er å identifisere en større uenighet, adressere den til de parter den gjelder og løse konflikten på en konstruktiv måte. En konflikthåndterer håndterer konflikter mellom enkeltpersoner, grupper, organisasjoner, eller til og med nasjoner. 

Målet med konflikthåndtering er å håndtere konflikten på en måte som fremmer forståelse og samarbeid, i arbeidslivet, eller privat. Løsningen eies av partene, ikke av mekler eller konflikthåndterer.

Hersketeknikker

Hvorfor får noen deg til å føle deg mindre enn du er? Hva er det de faktisk gjør, og hva trigger det i deg?
Har du kjent deg overkjørt i ulike situasjoner og lurt på hva som egentlig skjedde? 
I møte med hersketeknikker i arbeidslivet kan vi ikke alltid ignorere dem, eller håpe at de går over av seg selv.
Hvordan kan vi da forholde oss best mulig i møte med hersketeknikker? Ved å lære å gjenkjenne hersketeknikker, står du bedre rustet til å takle dem.

Kommunikasjon

Hva innebærer god kommunikasjon? Hvordan kan vi samtale og samhandle bedre?

Under 10% av en samtale er ordene du sier, så det å bli bevisst hvilke signaler du sender ut med ordvalg, tonefall og kroppsspråk gjør at du står bedre rustet til å føre en konstruktiv samtale. Bli bedre kjent med deg selv og dine signaler og lær deg å lese andres signaler.

Ja, jeg vil være med 15. april

Hva lærer du?

  • Hvordan kommunikasjon skjer på flere nivåer og hvordan du selv kan bli bedre på å kommunisere.
  • De ulike hersketeknikkene og hvordan de virker.
  • Du vil få eksempler på hvordan du kan møte hersketeknikker brukt mot deg.
  • Du vil lære noen grep for å kjenne på egne grenser. Det vil gjøre deg mer bevisst på hvordan du kan ta bedre grep dersom en situasjon oppstår.
  • Grunnreglene innen konflikthåndtering, hvilke ulike konflikttyper som finnes og hvordan vi best håndterer de ulike konfliktene. 

Hvem er du som person? Forstå hva som sporer deg til å yte optimalt og se hvordan du kan fokusere på løsninger.

Målet er at du skal stå stødig i deg selv, bli mer forberedt og robust for å møte de utfordringene som kommer i livet og at du kan kjenne at du står trygt i egen kompetanse og modenhet.

Anbefales på det sterkeste! Kari-Anne Søreng er formidler av rang og innmari dyktig i å lære bort! Det var hun som lærte meg å ta plassen min, for flere år siden! Jeg er så takknemlig for alt jeg har lært av deg, Kari-Anne! 

 - Merethe Stave
Chief Customer Officer and Senior Cloud Architect

SCALA academy henter inn eksperter

Kari-Anne Søreng-Stensrud

Kari-Anne Søreng-Stensrud er utdannet konflikthåndterer og har jobbet med foredragsholdere og artister i over 30 år. Hun lærer bort å formidle et budskap, og har holdt foredrag om kommunikasjon og hersketeknikker i over 20 år.

Kari-Anne underviser på Høyskolen Kristiania, og hun har faste kunder i næringslivet der hun bruker sin kunnskap og kompetanse som konflikthåndterer og foredragsholder for å bedre kommunikasjonen på arbeidsplassen, møteledelse, grensesetting, medarbeidersamtaler fra begge sider m.m. 

Hun er flink til å se løsninger, holde fokus og komme med innspill for beste vei videre basert på logikk, strategi, systematikk, konsekvensanalyse og evig søken etter gode løsninger.

Ja! Påmelding 15. april

Noe av det som gjør kommunikasjon så utfordrende, er at mange er sikre på at de har kommunisert tydelig når de har sagt noe - uten å ane hva mottakeren har tolket det til, fått med seg, eller forstått.

På samme måte kan vi selv oppfatte noe helt annet enn det som faktisk ble forsøkt formidlet...

God kommunikasjon skjer bare når personene som snakker sammen er enige i hva som faktisk er blitt sagt og er enige i definisjonen av ordlyden eller avtalen.

 

- Kari-Anne Søreng-Stensrud

 ...mer om konflikthåndtering

Konflikthåndtering involverer bruk av ulike strategier og ferdigheter, inkludert kommunikasjon, empati, forhandling og beslutningstaking og håndteres forskjellig basert på hva slags konflikt det er snakk om.

Tidsperspektivet for når en konflikt om en sak blir personlig varierer sterkt og styres av personlighetene til de involverte, konfliktens natur, og hvordan den håndteres. Derfor bør en mulig konflikt løftes og tas tak i så tidlig som mulig.

Ditt eget filter og din modenhet er med på å avgjøre om uenigheter blir løst, eller blir til en fastlåst konflikt.


...mer om hersketeknikker

Har du blitt bevisst oversett eller latterliggjort, har noen fått deg til å føle deg mindreverdig, eller rett og slett dum?
Har du mottatt ros og blitt vist tillit som gjør at du føler du må påta deg enda mere jobb/ansvar enn du ønsket?
Hersketeknikker kan vi møte på overalt. I møte med hersketeknikker i arbeidslivet kan vi ikke alltid ignorere dem, eller håpe at de går over av seg selv.

Vi går gjennom de ulike hersketeknikkene for å lære å kjenne dem igjen, samt forslag til hvordan vi best kan forholde oss til dem.

Hersketeknikker henger sammen med ditt eget filter og din egen grensesetting. For at andre skal respektere dine grenser, må du selv vite hvor grensene dine går. Ved å på forhånd ha definert egne grenser, kan vi lettere si i fra i tide. Hvor går dine grenser - og hvordan vet du at det er der grensene dine går? 

 

...mer om kommuniksjon

Jo mer vi forstår vår egen evne til å tolke og misforstå andres ytringer, jo bedre blir vi til å lytte og kommunisere godt og produktivt. 

Jo mer du kjenner deg selv og hvordan du oppleves av andre, jo lettere er det å ta grep for å oppnå fin kontakt og god kommunikasjon med andre mennesker – privat og i arbeidslivet. 

Kroppen vår sender ut signaler på det vi liker/misliker, raskere enn vår egen hjerne reagerer. Er vi ikke bevisst kroppsspråket vårt, kan det ødelegge budskapet vårt. Med andre ord kan bevissthet rundt hvordan vi formidler noe, bidra til å tydeliggjøre budskapet vårt.
Respektfull kommunikasjon kan for eksempel dempe en konflikt..

VELKOMMEN TIL KURS

MANDAG 15. APRIL
KL. 17:30 - 21:00

3,5 times investering i din hverdag for en bedre hverdag.

PÅMELDING

Samarbeid

Kristin Daly i SCALA academy og Kari-Anne Søreng-Stensrud har snakket sammen om mulig samarbeid lenge, og har lang bakgrunn fra nettverk og faglig utvikling. SCALA academy er glade for å tilby dette kurset fra en dyktig og erfaren kursholder med meget godt omdømme.

Hva mer?

3,5 time med inspirerende gjennomgang med hovedpunkter og selve essensen av de ulike temaene kan være en fin inngang til senere å velge et to-dagers kurs innen de ulike emnene der vi går mer i dybden og gir deg konkrete eksempler og øvelser å teste ut selv. 
På et to-dagers kurs bruker vi forskjellige eksempler vi tester ut i grupper, har dialog med salen og åpner for diskusjon.
Vi får fin interaktivitet med deltakerne og får evaluert det vi har gått gjennom på slutten av dag to. 
Du som tar 3,5 timers kurset vil få invitasjon og rabatt på to-dagers kurs.

Angrefrist

Du har rett til å angre påmeldingen innen 14 dager etter påmelding, unntatt når det er mindre enn 14 dager til start.
Skriftlig avmelding kreves, i rett tid. 
Avmelding mer enn to uker før arrangementet belastes 50 % av avgiften. Ved avmelding denne dato eller senere belastes hele avgiften. Skriftlig melding må sendes [email protected] 

Ved sykdom kan plassen overdras til en annen person, kun etter avtale med SCALA

✅ Påmelding 15. april kl. 17:30 - 21:00